|
|
#1 |
|
Junior Member
|
Ik heb daarnet starcraft 2 besteld (pre-order via deze site).
![]() Ik ben een grote fan van RTS games: de eerste RTS game waar ik echt serieus in begon te worden was command&conquer generals zero hour, jammer dat dit spel nu is doodgebloed. Ook heb ik een tijdje warcraft 3 gespeeld (gedownload), maar ik wist al dat in on-line weinig kans maakte in een spel dat al jaren oud was met veel ervaren spelers. Al sinds januari kijk ik uit naar 'de' RTS game: starcraft. Ik heb het nog nooit gespeeld, maar wel erg veel over gehoord (is het spelen van RTS games als starcraft echt een sport in korea? ).Dus wie hier van Gamersland kijk nog meer uit naar het vervolg op dé grootste RTS game aller tijde? note: Wisten jullie dat Blizard al 100 miljoen aan deze game heeft uitgegeven. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Techie
|
Als je zo'n fan van Starcraft ben, heb je in de tussentijd het plezier gehad om ook de Dawn of War spellen te spelen?
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
wie al lang genoeg gamet op de pc kent de krakers van vroeger wel, warcraft voor blizzard activision was (warcraft : orc vs. humans), Dune, de oude command & conquer (wat was er nu de clone van wat?) mr starcraft beats 'em all by a mile. By lightyears zelfs, ik weet nog goe hoe ik me open mond zat te staren nr de cutscenes, hoe FERREM de graphics waren, ja ik zit er echt wel op te wachten. Spijtig genoeg mogen ze pas maandag op de bus van Bobby Kotick blijkbaar maarja, op een paar dagen zal het wel niet geven zeker. Supergoeie service van de webshop dus dat ze hun klanten van zoiets op de hoogte houden. Ik denk dat ik al weet vanwaar ik Civ 5 en de nieuwe mortal kombat voor xbox 360 ga kopen eind dit jaar
![]() |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Techie
|
Releasedatum is releasedatum, daar heeft Robert Kotick echt niets mee te maken, dat SC2 nu episodic is, kan wel de invloed van Activision zijn.
Uiteindelijk is Warcraft onstaan doordat Blizzard een Warhammer spel wilde maken, maar van Games Workshop daar de rechten niet van kreeg, uiteindelijk is dit dan een rechten-loze Warhammer geworden, wat Warcraft heet. Starcraft is uiteindelijk in de nadoe traditie een "kloon" van Warhammer 40.000 geworden. Vergelijk de Terrans eens met de Space Marines, de Protoss met de Eldar en de Zerg met de Tyranids. Uiteindelijk is er flink wat kwaad bloed tussen Games Workshop en Blizzard, maar kan GW ondertussen op Relic rekenen voor goede Warhammer games. Dune en C&C staan hier los van, Dit is gedaan door Westwood Studios, welke ten tijde van de ontwikkeling van Tiberian Sun is opgekocht door EA, verkopen gingen slecht, en de medewerkers van Westwood zijn daarna allemaal weggegaan, en hebben een eigen bedrijf opgestart, Petroglyph. Deze is verantwoordelijk voor Star Wars: Empire at War en Universe at War, Earth Assault. Beiden zijn waanzinnig goeie spellen, en ondertussen voor een prikkie te koop. De C&C spellen van nu halen ook echt niet bij het niveau van vroeger. Helaas, want EA wens ik ondertussen wel het beste. In ieder geval, terug op Starcraft, uiteindelijk kan je jezelf lekker maken door Dawn of War te spelen, hier speel je ook met Space Marines, tegen de Eldar en vooral een Tyranid invasie, oh, deze heeft ook Space-Ork Boyz!
|

).