|
||||||
| FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Junior Member
|
Wat was jou eerste game, en wat denk je van het verschil tussen toen en nu, qua graphics enzo?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Junior Member
|
Oef, dat is echt lang geleden. Volgens mij toch iets op de PC van mn pa. Battle Chess ofzo, dat was met die schaakstukken die echt met elkaar gingen vechten. Ik heb schaken in ieder geval nog nooit zo cool gevonden :P. Grafisch was dat eigenlijk niet super indrukwekkend maar ik vond het toen toch erg mooi. Dat is nu wel even anders zeg. Ik vind het nog steeds onvoorstelbaar wat de PS3 laat zien op een hdtv.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Techie
|
Mijn eerste game was een slecht Basic spelletje, waarmee je met een ASCII poppetje allemaal gekleurde vakjes moet "pakken". Dat was ergens in de jaren 80, en het lijkt me sterk dat er voor dat spel betaald was (ik herinner me een 5,25" flop).
Mijn eerste GEKOCHTE game was Electrocop voor de Lynx. Man, dat speel ik zo nu en dan nog steeds, en het blijft een gaaf (en moeilijk!) spel!
"You lick a thick smear of filth off the street, finding the taste unpleaseant. You quickly swallow it. What a smart person you are." Laatst gewijzigd door Razelim : 12 maart 2010 om 07:10. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
Mijn eerste game ooit was denk ik Digger dit was een heel erg gaar spelletje op de PC van mijn vader. Toen ik zo 5 a 6jaar was, rond 1988 dus. Op zo'n grote zwarte flop spelend op zo'n inimini groen scherm
![]() wat was ik blij met de komst van mijn NES een half jaartje later. Old school Mario FTW haha ![]() |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Administrator
|
Ik zou echt inderdaad ook niet meer weten.
Weet nog dat het op de PC was, maar meestal een aantal games. Digger, Iceblock.. later kreeg ik mijn eigen C64 met o.a. Commandos |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Junior Member
|
Mijn eerste echte game, die ik zelf had gekocht, was Dungeon Keeper.
Wat een gaaf spel, waarschijnlijk vorig jaar nog een keer gespeeld. Daarnaast hadden mijn ouders uiteraard veel RedKat rotzooi enzo ![]() |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Junior Member
|
Amsterdoom of lego racers, Weet niet precies dat vond ik wel leuke games xD
Amsterdoom had best goeie grapichs voor die tijd , lego racers niet . |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Junior Member
|
Mario 1 op de NES, superleuk spel, ik heb hem nog steeds, nu heb ik de nieuwe Mario op de WII dat doet oude tijden herleven..
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Junior Member
|
Felix the Cat op de NES
geweldig spel.Graphics zijn voor mij net zo belangrijk als de gameplay!
|
|
|
|
#10 |
|
Member
|
voor mij was dat ignition (lijp racespel)
![]() |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Member
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Junior Member
|
De 32 in 1 Game cartridge op de Atari 2600 =)
Graphics waren natuurlijk crap als je t vergelijkt met de graphics met de games van nu.. maar zeker wel een hoog fun gehalte ![]()
|
|
|
|
#13 |
|
Junior Member
|
Mijn eerste was Frogger op de Atari 2600, zat gratis bij het console. Ik heb er toen ook een racegame bij gehaald, geen idee meer hoe die heette.
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Redactie
|
Mijn allereerste game was Popeye op de Atari 2600. De eerste klassieker die ik heb gespeeld was toch Super Mario Bros op de NES.
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Hoofd Redactie
|
Mijn eerste game was denk ik King's Quest, maar als ik heel eerlijk ben denk ik dat ik daarvoor al "spelletjes" speelde op de computer. Volgens mij heb ik toen ik heel jong was (zo jong dat ik me het amper kan herinneren) rekenspelletjes gedaan op de PC, en ook een soort van 3D Tetris achtige game. De namen van die programma's zou ik echt niet meer weten, maar dat was heel waarschijnlijmijn eerste echte aanraking met videogames.
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Techie
|
Math Resque?
de 3D tetris heet Blockout btw ![]()
|
|
|
#17 |
|
Junior Member
|
Warcraft op me aller eerste PC! een 4.86!
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Junior Member
|
1ste game: Pong en Prince of Persia. Toen was het nogal vierkant en blokkering. Tegenwoordig is het niet meer te vergelijken met elkaar, oud vs nieuw.
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Junior Member
|
pfff dat is lang geleden, maar ik denk dat het eerder genoemde "Blockout" toch een van de eerste was. Daarna kwam er een pc met een klein groen/geel schermpje en 5 1/4" discs waar ik "paratroopers" en "digger" op speelde... vroegâh...
![]() |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Administrator
|
Pff... dat zou ik echt niet meer weten. Vroeger veel gespeeld op de Amiga/C64 enz.
|
|
|
|